Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców, Urząd Gminy Rudna wdraża platformę online, umożliwiającą załatwienie wielu spraw urzędowych zdalnie. To innowacyjne rozwiązanie staje się przykładem nowoczesności i efektywności w dostępie do usług publicznych. Cyfryzacja w Gminie Rudna to nie tylko modernizacja, ale także dbałość o potrzeby mieszkańców.
Środki na to zadanie Gmina Rudna pozyskała w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych edycja druga.
Celem tego zadania jest wsparcie rozwoju cyfrowego Urzędu Gminy Rudna poprzez wymianę oprogramowania dziedzinowego na zintegrowany system umożliwiający cyfryzację usług publicznych; wdrożenie portalu mieszkańca z obsługą wymiaru podatków, opłat lokalnych, gospodarki odpadami, płatnościami online; wdrożenie elektronicznych formularzy podatników; wdrożenie aplikacji mobilnej dla mieszkańców; wdrożenie systemu powiadamiania klientów/mieszkańców; wdrożenie Elektronicznego obiegu Dokumentów i integracji z ePUAP-em; integrację systemu z platformą PeF (elektroniczna faktura).
Korzystając z Portalu Elektronicznych Usług Publicznych każdy mieszkaniec z Gminy Rudna będzie mógł uregulować należności za:
- odpady komunalne,
- podatki lokalne,
- opłaty lokalne,
- opłaty zryczałtowane,
- sprawdzić stan sprawy,
- złożyć elektroniczne formularze,
- przejrzeć informacje budżetowe.
Dzięki Systemowi Powiadamiania Klienta, mieszkaniec Gminy Rudna otrzyma spersonalizowane informacje o:
- mijającym terminie płatności raty za podatek,
- nieuregulowanych należnościach,
- konieczności złożenia deklaracji.
Ponadto, pobierając aplikację mobilną mMieszkaniec, skorzystamy z możliwości zgłaszania usterek i awarii, udziału w konsultacjach społecznych oraz płatności za zobowiązania. Również dzięki aplikacji, sprawdzimy harmonogram dotyczący wywozu odpadów oraz uzyskamy dostęp do informacji gminnych.