W czerwcu br. z dachów w gminie Rudna usunięto ponad 30 ton szkodliwego dla zdrowia azbestu. Na wykonanie zadania pn.: „Realizacja programu usuwania wyrobów azbestowych z terenu Gminy” w 2023 r. gmina Rudna otrzymała dotację z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.
W ramach zapytania ofertowego na realizację tego przedsięwzięcia została wybrana firma REVOL Sp. z o.o., zs w Łodzi. 40 % kosztów kwalifikowanych stanowi dotacja Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu, a pozostała część to środki własne gminy.
Cena jednostkowa za 1 tonę azbestu wynosiła:
1) 754,92 zł brutto – w przypadku odbioru, transportu i unieszkodliwiania azbestu,
2) 970,92 zł brutto – w przypadku demontażu, odbioru, transportu i unieszkodliwiania azbestu.
Prace związane z usuwaniem azbestu prowadzono w czerwcu, a koszt usługi wyniósł 25 091,21 zł brutto.