Od 1 lipca 2022 r. można składać wnioski w celu uzyskania tzw. wyprawki szkolnej w ramach programu „Dobry start”. Wnioski na rok szkolny 2022/2023 będą przyjmowane do 30 listopada 2022 r.

Podobnie, jak w zeszłoroczne edycji, wnioski można składać tylko elektronicznie przez trzy kanały: Platformę Usług Elektronicznych (PUE ZUS), system bankowości elektronicznej oraz portal Emp@tia.

W ramach programu „Dobry start” rodzice – bez względu na swoje dochody – mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych.

Wyprawkę dostaje rodzic raz w roku – na dziecko, które uczy się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.

Kiedy wypłata środków w ramach programu „Dobry start”?

Wypłata pierwszych środków ruszyła 18 lipca 2022 r. Osoby składające wniosek uzyskują już pierwsze informacje o przyznaniu „wyprawki”. Dane te można sprawdzić po zalogowaniu na własne konto na portalu PUE ZUS. Powiadomienie o tym, że na koncie ZUS jest wiadomość do odczytania, jest przekazywane na adres mailowy wskazany przez osobę wnioskującą o 300 plus.

Pieniądze przelewane są na rachunek bankowy wskazany przez wnioskodawcę we wniosku w ciągu 5 dni roboczych od ich przyznania. ZUS na rozpatrzenie wniosku o świadczenie dobry start, który został złożony do 31 sierpnia ma czas do 30 września 2022 roku.

Postępowanie wyjaśniające

W przypadku, gdy w sprawie będzie zachodziła konieczność przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego, do wnioskodawców zostanie skierowane wezwanie w celu uzupełnienia wniosków. Zostanie ono umieszczone na profilu klienta na portalu PUE ZUS, o czym wnioskodawca zostanie poinformowany SMS-em wysłanym na wskazany numer telefonu.

Więcej informacji na stronie ZUS – KLIKNIJ